Sunday 17 April 2011

Festival Quilt 2010 di Thailand

Assalamualaikum...

Posting kali ini aku nak bercerita sedikit pasal QUILT..Korang tau tak pe benda tuh. Aku agak semuanya tau kot. Yerlah korang ingat tak dulu ( hanya untuk golongan wanita ttp mungkin ada sebilangan kecil lelaki kot) waktu kita tingkatan 3..Aku tak pasti lah tingkatan 1,2 atau 3..hehehe..Kita pernah belajar pasal Quilt nih..Ini untuk mereka2 yang ambil Kemahiran Hidup Ekonomi Rumah Tangga.. Aku ingat lagi aku wat alas meja gune jahitan Quilt..Ala kecik jer..kalau nk tunjuk gambar kat cni, mmg xderla..Sbb nih kes berzaman dahulu..Sudah pasti sudah dihanyutkan arus banjir ketika itu..hehehe..Tapi besh jugak belajar benda nih..Chumel jer..Tapi kene memberi konsentrasi sepenuhnyer..Nnt senget lak.. Tapi aku rase la kalau bab jahitan mmg kene fokus kalu xbetul sikit je jahitnyer sudah pasti kesengettannyer terserlah..:)

Meh aku bagi sikit maksud QUILT nih yer..

"Quilt merupakan suatu jenis jahitan yang terdiri dari beberapa lapisan umumnya digabungkan dengan menggunakan teknik tersendiri yang disebut teknik quilting. Banyak yang dibuat dengan desain dekoratif, dan digunakan sebagai selimut atau penghias dinding." http://cutecraft.wordpress.com

Erm..so korang dah tau sepenuhnyer berkenaan QUILT nih..Tahun lepas aku menghadiri satu FESTIVAL QUILT 2010 di THAILAND. Seronok gak dapat tgk banyak quilt2 yang bermacam jenis dan corak yang menarik. So sweet. Festival tuh bermula pada 4-10 Oktober 2010 di SIAM PARAGON. SIAM PARAGON tu merupakan shopping complex yang paling gah kat Thailand ala2 Pavillion kat KL la. Aku disambut baik oleh penganjur kat sane.. Siapa kata orang Thailand tak sopan, aku tgk sopan+ cantik gitu..Ngeh3.. Bermacam-macam orang ade kat sane. Orang Putih pon ramai gak aku tgk ada kat FESTIVAL tuh. Erm..org melayu  yer, aku tak berpa nak nampak..Ada kot. Tapi xperasan. Yerlah kat ctu bukan ada sorang dua.. beratus-ratus orng ada..Waktu register tuh dpt la ckit souvenier antaranya beg, tmpat letak buku note dan patung burung yang sangat chumel..:) Aku p festival tuh sehari jer. Cukupla untuk timba ilmu pengetahuan. Sehari tu amat bermakna untuk aku..LOVE QUILT

QUILT FESTIVAL 2010

Iklan FESTIVAL

Souvenier Beg. Kalau terbalik kan (dalam beg) pun still leh pakai. Cantik

Chumel kan tempat letak buku POOH..Buku POOH tu pon souvenier..:)

Patung Bird yang sgt chumel..Aku gantung kat beg kesayanganku.. :)

Cantik2

Antara Quilt yang menarik perhatian

Aku di depan SIAM PARAGON
 Next entry aku post pengalaman aku di Thailand..SEE YA..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...